Летние каникулы
Летние каникулы
(Урок английского языка в 5 классе)
Лилия СУХАЛОВА,
учитель английскго языыка I квалификационной категории Старомокшинской средней школы им.В.Ф.Тарасова Аксубаевского района
Технологическая карта урока
Время/ длительность |
Этапы урока | Детальное описание этапов урока | Обоснование необходимости этого этапа | Материалы/ IT ресурсы |
2 мин. | 1. Организационный момент(2 мин.)
|
– Good morning, boys and girls. I’m glad to see you. How are you? (Fine, thank you. And you?) – I’m fine, thanks. Take your place. – What day is it today? What is the weather like today? (It’s sunny, but cold.) – Thank you. I hope you are in a good mood, and ready to work hard as usual. So let’s start our lesson. |
Приветствие. Подготовить учащихся к работе на уроке, определить цели и задачи урока. |
Интерактивная доска, компьютер |
2. Проверка домашнего задания
(5 мин.)
|
– Lets check up your hometask ex.8 p. 42
|
Установить правильность и осознанность выполнения всеми учащимися домашнего задания; выявить причины обнаруженных пробелов в знаниях и умениях; стимулировать опрашиваемых и весь класс к овладению рациональными приемами учения и самообразования, организовать и направить к цели познавательную деятельность учащихся. |
||
3. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся (4 мин.)
(A/R Guide) ЭР АР ГАЙД
|
T.-Now… I have a surprise for you. – Dear pupils, have a look at the screen. . It’s time to watch a short video .. Do you like videos? Watch and listen very attentively. After the video you will answer the questions. T.-What we are going to speak about? P. We are going to speak about summer holidays. T. Yes, you are right! We are going to speak about summer holidays. Well done! |
– У меня для вас сюрприз.
Просмотр видео |
Интерактивная доска, компьютер, аудиозапись |
|
4. Актуализация знаний (10 мин.)
(A/R Guide) ЭР АР ГАЙД
|
T. Ok,And now ,take the sheet of paper and write down the words about holidays.
(Make up word combinations.) Is everything clear? Any questions?
– Let’s speak about your holidays. I will give you a sentence and you should say me I agree with you or I disagree with you. Let’s remember, What does it mean? (Я согласен с вами / Я не согласен с вами.) – Look, please at the board. На слайдах даны предложения в простом прошедшем времени. Учащиеся должны согласиться или не согласиться с ними, используя модели I agree with you или I disagree with you.
|
(4 листа бумаги Jot Thoughts)
– I spent my summer holidays in the country. Предполагаемый ответ: I agree with you. I spent my summer holidays in the country. – I didn’t go to the country in July. Предполагаемый ответ: I disagree with you. I went to the country in July. – The weather was rainy last August. Предполагаемый ответ: I disagree with you. The weather wasn’t rainy last August. – It was interesting to spend your summer holidays in the city. Предполагаемый ответ: I agree with you. It was interesting to spend my summer holidays in the city. – I visited my grandparents in June. Предполагаемый ответ: I disagree with you. I didn’t visit my grandparents in June. – Very nice! Thank you! |
Раздаточный материал(рабочие листы) | |
5. Применение знаний и умений в новой ситуации (5 мин.)
(A/R Guide) ЭР АР ГАЙД
Физкультминутка (2 мин.)
|
– Read the sentences and say whether they are TRUE or FALSE. If they are false, find and correct the mistake.
|
Keys:
Mary’s family wanted to go to the seaside. T The weather is sunny. T (sunny) They saw a lot of snow trees in the morning. F (green) It was spring. F (summer) A real snowman came to Sally’s house. F (It was Mary) They stayed at home. F (They went to the seaside with their friends) The sea was really hot. T The children had fun at the seaside. T |
Раздаточный материал (рабочие листы)
Интерактивная доска, компьютер,аудиозапись |
|
6. Обобщение и систематизация знаний (10 мин.) |
– Now… Have a look at the sheets of paper on your desks. Turn them over. Everyone has a phrase. Work in groups. Make up of sentences to complete the dialogue. – Let’s see what you have.
|
Keys:
– Hi! You look wonderful. Any good news? – Oh, do I?… Last week I went back to Moscow. – Really? Where did you spend your summer holidays? Where were you? – Oh, I went abroad. I was in Spain. – What was the weather like? – It was hot and sunny. – How long did you stay there? – 10 days only. – Did you go there alone or with your family? – I was alone, but I missed my family a lot. – Oh, I see… What did you do in Spain? – I swam and took a lot of photos. I went to discos. Sorry, I must go… – Bye, have a nice day. |
Раздаточный материал (рабочие листы) | |
7. Домашнее задание (2 мин.) | – And now please, open your record books and write down your home task for the next lesson. | Сообщить учащимся содержание домашнего задания, разъяснить способы его выполнения. | Раздаточный материал (рабочие листы) | |
8. Рефлексия (3 мин.) | 1. Сегодня я узнал… (Today I have known (about)…)
2. Было интересно… (… was interesting to me) 3. Было трудно… (…. was difficult for me) 4. Я выполнял задания… (I did exercises…) 5. Я понял, что… (I have understood that …) 6. Теперь я могу… (I can …) 7. Я почувствовал, что… (I felt that …) 8. Я приобрел… 9. Я научился… (I have learnt to …) 10. У меня получилось … 11. Я смог… 12. Я попробую… (I will try to …) 13. Меня удивило… (…surprised me) 14. Урок дал мне для жизни… 15. Мне захотелось… (I would like to ….) |
Рефлексивный лист
– В конце урока подводятся его итоги, обсуждение того, что узнали, и того, как работали – т.е. каждый оценивает свой вклад в достижение поставленных в начале урока целей, свою активность, эффективность работы класса, увлекательность и полезность выбранных форм работы. Ребята по кругу высказываются одним предложением, выбирая начало фразы из рефлексивного листа на партах
|
Рефлексивный лист | |
9. Итоги урока (2 мин.) | – You were very active. Your marks are …
– Our lesson is over. Thank you for the work. – Good-bye, boys! Good-bye, girls! |