School
School
(Урок на тему:«Школа»
в 5 классе)
Снежанна ШАКИМОВА
учитель английского языка
средней школы №156
г.Казани
Цель : обобщение и систематизация материала по теме «School».
Задачи:
— активизация и закрепление употребления в речи ранее изученных лексических единиц по основным разделам темы «школа»: школьные принадлежности, предметы классного обихода, школьные предметы, дни недели, школьное расписание, типичный школьный день;
— развитие познавательного интереса к изучению иностранного языка через приобщение к школьной тематике;
— воспитание толерантного отношения к образовательным ценностям своей и чужой культуры;
Тип урока: ознакомление с новым материалом.
Формы и методы работы: фронтальная работа, работа в парах
Методический материал: презентация Microsoft Power Point; УМК Spotlight – 5; аудиофайлы к уроку.
Ход урока
- Организационный момент:
Учитель: Good morning, children. I am glad to see you again. Let’s begin our lesson.
What season is it now?
What is the weather like today?
Who is on duty today?
What date is it today?
What day is it today?
Who is absent today?
Учитель: Look at the pictures and try to guess what is the theme of our lesson?
Учащиеся смотрят на картинки в презентации и определяют тему.
Учитель: You are right. Today we are going to speak about school.
Речевая разминка.
Учитель: Repeat after me all together, please.
Учащиеся смотрят презентацию и повторяют за учителем.
I love my school, I love my class and everyone who teaches us.
We go to school, we are all friends, we smile and laugh, when shaking hands.
We go to school and we make friends. We go to school and we learn. We go to school and we laugh. We go to school to know life.
- Введение и отработка новых лексических структур.
Students book p. 26 ex.1
Учитель: Look at the picture, listen to the tape and repeat. (проговаривание слов с опорой на текст в учебнике)
English, Maths,Science, History, Art, Geography, Music, Information Technology, Physical Education.
Students book p. 26 ex.2 a)
Учитель: Read the assignment please. What do you need to do? Work in pairs. (Работа в парах )
- Where’s the IT lesson?
- In room I.
- Where’s the English lesson?
- In room C.
- Where’s the PE lesson?
- In room B.
- Where’s the Science lesson?
- In room A.
- Where’s the History lesson?
- In room E.
Students book p. 26 ex.2 b)
Учитель: Make a questionary «What is the most favourite subject in our class?» Work in pairs. (Работа в парах)
— What’s your favourite subject?
— My favourite subject is…
Динамическая пауза
Учитель: Now it’s time to have a rest. Are you tired?
Put your hands up in the air and shake your booties round
Hand up on your toes and turn around around
Hands way up high, hands way down low
Stamp with your feet and jump, jump, jump
Students book p. 26 ex.3
Учитель: Let’s repeat the days of the week. (Ребята смотрят слайды и повторяют за учителем, хором)
Monday for health
Tuesday for wealth
Wednesday the best day for all
Thursday for crosses
Friday for losses
Saturday not luck at all
- 3. Работа с текстом.
Students book p. 26 ex.4 b)
Учитель: Read the notices and find. Прочитай объявления и найди. (Учащиеся, работая в парах, при просмотровом чтении, выписывают необходимые названия из текста )
Subjects: History, Geography, Maths, English, Science, PE
Objects: ruler, pencil, notebook, eraser (в 3 классе вводилось слово rubber – напоминаем его), pen, sharpener,
Days: Friday, Tuesday, Monday, Wednesday, Thursday.
- Совершенствование грамматических навыков
Учитель: Let’s do ex. 5 p. 27 read the rules. (Учащиеся читают правило употребления артиклей перед гласными и согласными )
Учитель: And now write these new words with the articles — a or- an
Students book p. 27 ex.5
— What’s this in English?
— It’s a ruler.
— What’s this in English?
— It’s an eraser.
— What’s this in English?
— It’s a pencil case.
— What’s this in English?
— It’s a notebook.
— What’s this in English?
— It’s an atlas.
— What’s this in English?
— It’s a blackboard.
— What’s this in English?
— It’s a book.
— What’s this in English?
— It’s a school bag.
— What’s this in English?
— It’s a pen.
— What’s this in English?
— It’s a pencil.
— What’s this in English?
— It’s a notepad.
— What’s this in English?
— It’s a timetable.
- Подведение итогов. Рефлексия.
Учитель: Today we remembered the week days and school subjects. What are the days of the week?
— Sunday, Wednesday, Monday, Thursday, Tuesday, Friday
Учитель: We have also learnt some school objects.
— Notebook, eraser, textbook, pencil sharpener, ruler, pencil case, blackboard, school bag, atlas.
Учитель: What school subjects do you remember?
— History, Art, Maths, Science, PE, English, Information Technology.
Учитель: Look at the phrases on the blackboard and finish them.
I think that I learnt (Я думаю , что Я узнал)…
I think that I could (Я думаю, что у меня получилось)…
It was difficult for me (Это было трудно для меня )…
- Домашнее задание.
Учитель: Learn by heart new words . Students book p. 26 ех.1. , ex.7 p 27
Our lesson is over. Good bye children. See you.