Сценарий сказки «Теремок» на английском языке

№ 114

Аида МУРТАЗИНА,

воспитатель детского сада № 143 г. Казани

Цель мероприятия:

Создание условий для активного и творческого развития обучающихся и стимулирование интереса детей дошкольного возраста к изучению английского языка.

Задачи:

  1. Способствовать воспитанию личностных качеств (умение работать в сотрудничестве с другими; коммуникабельность, уважение к себе и другим, личная и взаимная ответственность).
  2. Развивать драматические и музыкальные способности участников спектакля.
  3. Развивать память и речевые способности обучающихся.
  4. Мотивировать к дальнейшему овладению иностранной культурой;
  5. Систематизировать, обобщить и закрепить лексические и грамматические средства, изученные по программе на занятиях по АЯ.
  6. Организовать участие родителей в подготовке и проведении воспитательного мероприятия.

Подготовка к спектаклю:

  1. Распределение ролей, отработка чтения фраз диалога.
  2. Разучивание общих песен.
  3. Подготовка декораций и костюмов совместно с родителями.
  4. Подбор музыкального сопровождения.
  5. Репетиции с обучающимися индивидуально и совместно со всей группой.

Песни для спектакля:

  1. Fly fly fly little butterfly.
  2. Head, shoulders, knees and toes
  3. One, two, three, four, five Jump…
  4. Red, pink, yellow…
  5. Clap your hands.
  6. Песня «Teddy Bear»

Действующие лица:

3 Butterflies – Элина, Ева, Рамина

A mouse – Таисия

A frog – Дина

dog – Амина

fox – Агата, Малика

hare – Варя, Амелия Г.

3 pigs – Елисей, Даниил, Тамаз

bear – Коля, Айдар

A cockerel – Данияр

Ведущий:

Good evening, dear friends! Good evening, dear guests! We are very glad to see you here!

Чудесный день и так светло,

Друг другу скажем мы “Hello!”

Сегодня сказку – «Теремок» на английском мы посмотрим,

И что-то новое для себя запомним!

Narrator: There is a house in the woods, woods, woods. The butterflies fly-fly-flying through the woods.

Song “Fly fly fly, the butterfly.”

They see the house.

Butterflies:

I. What a nice house! 

II. It is very nice.

III. It is not small. It is not big.

I. Knock, knock, knock. Who lives in the house?

II. Nobody!

III. I like this house. It’s our home.

Narrator: A mouse runs in the wood and sees the house.

Бежит мышка (звучит музыка на выход мышки).

Mouse: What a beautiful house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Butterflies:

I. We live in the house.

II. We are 3 Butterflies.

III. And who are you?

Mouse: I am a little grey mouse. My name is Mighty-Mouse.

3 Butterfly: Can you do morning exercises?

Mouse: Yes, of course, I do. Let’s do morning exercises together!

песня «Head, shoulders, knees and toes»

3 Butterfly: Come in. Let’s live together in the house.

Narrator: And they start living together. A frog runs in the wood and sees the house.

Скачет лягушка (звучит музыка на выход лягушки).

Frog: What a good house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Butterflies: We live in the house. We are 3 Butterflies.

Mouse: I live in the house. I am a little grey mouse. And who are you?

Frog: I am a little green frog. My name is Kwa.

Mouse:  What can you do? 

Frog: I can jump, swim and sing. (Изображает и квакает.)

Mouse: Sing a song, please!

 Frog (поет): ОK, let’s sing a song together!

Песня «One, two, three, four, five Jump…»

3 Butterfly: Come in. Let’s live together in the house.

Narrator: And they start living together. A dog runs in the wood and sees the house.

Бежит Собака (звучит музыка на выход собаки).

Dog: What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

Butterflies: We live in the house. We are 3 Butterflies.

Mouse: I live in the house. I’m a little grey mouse. 

Frog: I live in the house. I’m a little green frog. And who are you?

Dog: I’m a dog. I’m clever and brave. I have a big family.

I have a mother,

I have a father,

I have a sister,

I have a brother!

Mother, father, sister, brother

Hand in hand with one another!

Mouse: You are very nice. Come in. Let’s live together.

Narrator: And they start living together. A fox runs in the wood and sees the house.

Бежит лиса (Звучит ламбада)

Fox: What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

3 Butterfly: We are 3 Butterflies.

Mouse: I am a little grey mouse.

Frog: I am a little green frog. 

Dog: I’m a dog. And who are you?

Fox: I’m a fox. I’m pretty and clever

Dog: What can you do?

Fox: I can sing.

Песня “Red, pink, yellow… ”

Mouse: Come in. Let’s live together.

Narrator: And they start living together. Hares run in the wood and see the house.

Бегут зайчики (звучит весёлая музыка).

Hare: I. What a nice day!

II. What a fine weather!

I. What is it?

II. This is a small house.

Together: Knock, knock, knock. Who lives in the house?

3 Butterfly: We are 3 Butterflies.

Mouse: I am a little grey mouse.

Frog: I am a little green frog. 

Dog: I’m a dog. 

Fox: I’m a fox. We live in the house. And who are you?

Hare: I’m a hare. And I am a hare.

Fox: And what can you do?

Hare I: 

I like to skip.

I like to jump.

I like to run about.

Hare II: 

I like to play.

I like to sing.

I like to laugh and shout.

Dog: Come in, Hares. Let’s live together.

Narrator: And they start living together. 3 pigs run in the wood and see the house.

(Появляются три поросенка с гитарами.)

Pigs:

I: Look! What’s this?

II: What a nice house!

III: Knock, knock, knock. Who lives in the house?

3 Butterfly: We are 3 Butterflies.

Mouse: I am a little grey mouse.

Frog: I am a little green frog.

Dog: I’m a dog

Fox: I’m a fox.

Hare: We are hares. We live in the house. And who are you?

Pigs:

I. We are pigs.

II.  We are brothers.

III. We are singers.

Fox: What can you do?

Pigs (Together): We can play the guitar. We can sing songs.

Frog: Sing, please.

Pigs (Together): Let’s sing together!

Песня “clap your hands”

Clap, clap, clap your hands, (хлопают)
Clap, clap, clap your hands together!
Stamp, stamp, stamp your feet, (топают)
Stamp your feet together!
Touch, touch, touch your ears, (держатся руками за уши)
Touch your ears together!
Touch, touch, touch your cheeks, (держатся руками за щеки)
Touch your cheeks together!
Shake, shake, shake your hands, (встряхивают руками)
Shake your hands together!
Smile, smile, smile at your friend, (улыбаются друг другу)
Let us smile together!

Dog: It’s great! You are funny. Let’s live together.

Narrator: And they start living together. Big bears walk in the wood and see the house.

Появляются медведи (звучит музыка на выход медведей)

Bear: 

I. What a beautiful house!

II. It is very nice.

Together: Knock, knock, knock. Who lives in the house?

3 Butterfly: We are 3 Butterflies.

Mouse: I am a little grey mouse.

Frog: I am a little green frog. 

Dog: I’m a dog.

Fox: I’m a fox.

Hares: We are hares.

Pigs: We are pigs. We live in the house. And who are you?

Bear:

I. I’m a bear. I’m kind.

II. I’m a bear. I’m funny.

Pigs:  What can you do?

 Bears: We like to sing and dance!

Песня «Teddy Bear»

Narrator: And they start living together. A cockerel walks in the wood and sees the house.

Появляется петушок (звучит музыка на выход петуха).

A cockerel: What a nice house! Knock, knock, knock. Who lives in the house?

3 Butterfly: We are 3 Butterflies.

Mouse: I am a little grey mouse.

Frog: I am a little green frog. 

Dog: I’m a dog.

Fox: I’m a fox.

Hares: We are hares.

Pigs: We are pigs.

Bears: We are bears. And who are you and what can you do?

A cockerel: I am a cock. I like a clock: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 (достает большие часы и считает время на них) Cook-a-doddle-dooooo!

Bears: Very good! Come in!

(Звери выходят на полянку и под музыку танцуют)

Animals: вместе

Spring is here! Spring is here!

Good bye snow! Flowers grow.

Birds and bees. Leaves on trees.

Hello spring! Hello spring!

Учитель:
Дружно Friends- друзья живут,
И друг друга берегут!
Каждый день встречают вместе,
Исполняя эту песню!

Песня «The more we get together…»
(Общий выход актеров, поклон.)